close

AVITA五歲了......

代表著U有一搭沒一搭地寫了快五年的部落格!!

這五年來U和大肚榮貪婪地為AVITA留下每一刻的身影,

不想錯過任何時刻...........

影片只能在電腦撥放,

手機或行動裝置請到這裡http://videobam.com/NTHds

U的生活因為AVITA而開啟,

因為她,

所以U寫了部落格.....

開啟了facebook.....

學習攝影.....

愛上手作.....

喜歡旅遊.....

照片10  

U感謝上天把AVITA帶來我們的身邊.....

隨著AVITA一天一天長大,

她開始有了自己的想法:要穿這個.....不要穿這個.....

她開始會頂嘴:為什麼你可以我就不可以.......

她開始會耍脾氣:我再也不要理媽媽了.......

U也開始跟許多媽媽一樣,

有許多許多擔心,

看著現實社會裡那恐怖的新聞.....

U的私心裡不希望孩子快快長大,

剛好聽到了這首在AVITA成長MV的配樂:Taylor Swift - Never Grow Up

好符合U的心境,

希望AVITA不要快快長大.....但是要平安長大......

希望AVITA不要快快長大.....但是要快樂長大......

希望AVITA不要快快長大.....但是要健康長大......

希望AVITA不要快快長大.....但是要幸福長大......

 

Taylor Swift - Never Grow Up

翻譯: SelCampbell

Your little hand's wrapped around my finger 
你的小手握著我的手指

And it's so quiet in the world tonight
今晚,這個世界好安靜

Your little eyelids flutter cause you're dreaming 
你的眼皮因為你正做的夢微微的顫動著

So I tuck you in, turn on your favorite night light 
我幫你蓋上被子,打開了你最喜愛的小夜燈

To you everything's funny, you got nothing to regret 
對你而言,這一切是多麼的有趣,沒有事情讓你感到遺憾

I'd give all I have, honey 
親愛的,我給了你一切我所擁有的

If you could stay like that 
希望你能一直保持這樣

Oh darling, don't you ever grow up 
親愛的, 你可以就這樣不要長大嗎

Don't you ever grow up, just stay this little
就這樣不要長大,就一直這樣小小的

Oh darling, don't you ever grow up
親愛的, 你可以就這樣不要長大嗎

Don't you ever grow up, it could stay this simple
就這樣不要長大,世界就會這樣一直簡簡單單的

I won't let nobody hurt you, won't let no one break your heart 
我不會讓任何人傷害你,我不會讓任何人打碎你的心

And no one will desert you 
沒有人會拋棄你

Just try to never grow up, never grow up 
試著的不要長大,不要長大

You're in the car on the way to the movies 
你坐在車裡,在去看電影的路上

And you're mortified your mom's dropping you off 
因為媽媽送你,而讓你感到羞愧

At 14 there's just so much you can't do 
當你14歲的時候,有許許多多的事情你沒有辦法做

And you can't wait to move out someday and call your own shots
你等不及有一天,你會搬出去,擁有自己的房子,掌握著自己的一切

But don't make her drop you off around the block 
但是別讓她送你到離目的地一個街區遠的地方(怕被別人看見)

Remember that she's getting older too 
記得,她也在慢慢的變老

And don't lose the way that you dance around in your pj's getting ready for school
不要忘了你曾是如此興奮的穿著睡衣一邊跳著舞,一邊做著準備去學校,

Oh darling, don't you ever grow up
親愛的, 你可以就這樣不要長大嗎

Don't you ever grow up, just stay this little
就這樣不要長大,就這樣一直小小的

Oh darling, don't you ever grow up
親愛的, 你可以就這樣不要長大嗎

Don't you ever grow up, it could stay this simple
就這樣不要長大,世界就會這樣一直簡簡單單的

No one's ever burned you, nothing's ever left you scarred 
沒有人傷害你,永遠不會有人讓你一個人害怕

And even though you want to, just try to never grow up
即使你盼望著,也請試著不要長大吧

Take pictures in your mind of your childhood room 
把你童年房間的樣子印在記憶裡

Memorize what it sounded like when your dad gets home 
記憶聽上去好像爸爸到家時的腳步聲一般溫馨

Remember the footsteps, remember the words said 
記得那個腳步聲,記得那些話語

And all your little brother's favorite songs 
還有所有你弟弟最愛的歌

I just realized everything I have is someday gonna be gone 
我才意識到,我現在擁有的一切都會在未來的某一天消失

So here I am in my new apartment
現在, 我站在我的新的公寓裡

In a big city, they just dropped me off 
在一個大城市, 他們開車送我到這裡

It's so much colder that I thought it would be 
比我想像的要寒冷的許多

So I tuck myself in and turn my night light on 
我蓋上了自己的被子,打開了自己的小夜燈

Wish I'd never grown up 
真希望我沒有長大

I wish I'd never grown up 
我祈禱著,我還沒有長大

Oh I don't wanna grow up, wish I'd never grown up 
我不想長大,真希望我沒有長大

I could still be little 
我依舊是那樣小小的

Oh I don't wanna grow up, wish I'd never grown up
我不想長大,真希望我沒有長大

It could still be simple 
世界依舊是那樣的簡單

Oh darling, don't you ever grow up 
親愛的, 你可以就這樣不要長大嗎

Don't you ever grow up, just stay this little
就這樣不要長大,就一直這樣小小的

Oh darling, don't you ever grow up
親愛的, 你可以就這樣不要長大嗎

Don't you ever grow up, it could stay this simple
就這樣不要長大,世界就會這樣一直簡簡單單的

Won't let nobody hurt you 
我不會讓任何人傷害你

Won't let no one break your heart
不會讓任何人打碎你的心

And even though you want to, please try to never grow up 
即使你盼望著,也請你試著不要長大

Oh, don't you ever grow up 
不要長大

Oh, never grow up, just never grow up
不要長大,就這樣不要長大

後記:

AVITA是個幸福的孩子,

從一出生就被很多人疼愛著,

謝謝大家不嫌棄AVITA,

就算她依然調皮搗蛋愛頂嘴.....

你們依舊給予許多包容,

AVITA五歲了,

這五年來謝謝大家,

也希望在未來的N年裡....

大家還可以繼續喜歡她^^

arrow
arrow
    全站熱搜

    U&AVITA 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()